Vállalati képzési stratégia

Ma délelőtt tartottam egy rövid prezentációt a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézetben. Arra próbáltam rámutatni, hogy az e-learning fejlesztések többet kell jelentsenek a keretrendszer+tananyag filozófiánál. Az előadás remek alkalom volt arra, hogy kipróbáljam néhány új prezentációs technika ötvözetét: narratív stílus + gyors prezi + wordle + cmap.

Nem láttam még arra példát, hogy valaki használt volna wordle-t erre a célra, kíváncsi vagyok, hogy jónak tartjátok-e az efféle tudásreprezentációt.
Az eszme az, hogy a figyelem fenntartása érdekében gyors és intenzív hatásokra van szükség: jobban ráérzünk a lényegre, ha olykor csak a hangsúlyos fogalmak egyvelegét vetítjük ki, mintha állandóan megemésztett formában gyúrnánk le az elképzelésünket a hallgatók torkán.

Az előadás slidejai: https://www.slideshare.net/kulcsi/vllalati-kpzsi-stratgia?type=powerpoint

 

Új hozzászólás

Hozzászólások

Nagyon tetszik ez a prezi! Képeket honnan szedted???

Alapverően ez a wordle tetszik. Ezzel könnyedén rá tudsz mutatni arra, hogy nagyon sok szempont van és ezek közül mi az ami fontos (vagyis amivel az előadásod során foglalkozni fogsz). Nem célod, hogy mindet elolvassák, sőt ezzel talán eléred, hogy utána a kinyomtatott anyagot otthon bogarásszák is. ;)

Nem tudom, hogy milyen körülmények között adtál elő, de ez a narancssárga szín tök jól kijön a monitoron, de félek egy kivetítőn már elveszne. Ráadásul pont a lényeg lesz nehezen olvasható. ;)

Felmerült bennem még a kérdés, hogy érdemes-e otthagyni a wordle diagrammot a háttérben, valamint az is, hogy az egy egy szavas diákon jóval nagyobb betűméretet is lehetett volna használni.

Természetesen ezek csak ötletek, hogy ezt a nagyszerű prezentációt, ezt a gyémántot hogyan lehetne még tovább csiszolni.

pp

Köszi! A képek stock.xchng-ről származnak (vö. köszönet slide a végén). A wordle preziben való hasznosításáról írok majd egy tutorialt, mert szerintem is jó információmegjelenítési technika.
Ezáltal a fogalmakat tulajdonképpen priorizált képi formában villantod fel a prezentációban, és pontosan ez a cél, mert senki nem akar olvasni!

Elég erőteljesen támaszkodhatsz ezáltal a befogadó fél implicit tanulási folyamataira. Vagyis maradandó nyomot hagyhatsz benne, hiszen ezek alapvetőbb megismerési struktúrákat jelentenek, mint a magasabb szintű értelemre támaszkodó kognitív mechanizmusok.

Mutatósak a képek, de nem biztos, hogy célszerű minden félmondathoz külön diát készíteni, majd pusztán azokat a félmondatokat felolvasni az előadáson. A pps segédeszköz, de nem Az Előadás.

Én nem hallottam sajnos az előadást, de nem gondolom, hogy pusztán csak ezek a félmondatok hangoztak el. Pont azért jó így mert ez egy segédeszköz és szerintem pont ez az eset amikor jól van használva. ;))

pp

Nagyon jó, látványos, gratula!
Egy dolog zavaró (könnyen félreérthető): a 32. dia (Hatékonyság = kapcsolatok növelése). Egyrészt logikailag fenntartásaim vannak (definíció = cselekvés), másrészt valószínűleg nem azt akartad hangsúlyozni, hogy attól leszek én termelékeny, ha munkaidőben fórumozok vagy leugrok egy nedüre a cimborákkal ;)

köszi a visszajelzéseket.
pp: hát eléggé pörgött a téma, olykor csak az a fél mondat hangzott el, az összegző ábráknál viszont visszavettem a tempót...
10 perc alatt nyomtam le a prezit, úgyhogy nem töltöttem ki a rendelkezésre álló időt.

Itt is egy jó kis előadás. Ami miatt betettem ide az az, hogy van benne egy tök érdekes ötlet. Ez az ötlet az, hogy a címdiák feketék fehér betűkkel a nem címdiák pedig fehérek fekete betűkkel. Szerintem ez jó. ;)

http://20y.hu/20081021/a-linuxportal-bemutatja-bevezetes-az-emacs-hasznalataba.html

Szia, nekem szerencsém volt, hogy "élőben" hallottam ezt a prezentációt. Akkor is nagy hatással volt rám a tartalma, a megjelenítése. Örülök, hogy most megtaláltam és újra megnézhetem.
Köszönöm! :)E

Nekem nagyon tetszik. Friss, ropogós, ettől már csak jobb lehetett élőben. Végre valaki az agyunkra is hat, nem csak öncélú animációt használ! Gratulálok!

Egyedül a végén lévő "képzési stratégia" hálót nem tudom kivenni rendesen. Átküldenéd nekem?

Előre is köszi,
Zita